Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2010 11:54 - Феноменът Тъщиното махало
Автор: tomich Категория: Технологии   
Прочетен: 8390 Коментари: 15 Гласове:
10

Последна промяна: 26.10.2010 11:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Научих за него от разказите на тъщата, мир на праха и, която дори ми го показа и обясни действието му. Тя го използваше, за да разбере не я ли лъжат лекарите кои храни са противопоказани за нея.

Устройството му е до смешно просто. На един обикновен конец дълъг 20-25 см се завръзва каквото и да е метално парченце (тя използваше малка гайка с вътрешен диаметър 6 мм). Свободният край на конеца се хваща с два пръста на едната ръка, която е свита в лакъта, опрян стабилно на масата. При това положение конецът с тежестта представлява най-елементарно физическо махало от „научна гледна точка”. Под тежестта (гайката) в положение на покой се поставя изследваната храна на растояние около 3-5 см. Сега вече махалото е в пълна готовност. Със свободната ръка махалото се хваща и отклонява под известен минимален ъгъл (не съм го измервал, но „на око” преценявам че е около 5 градуса) към мене. Пуска се от това положение и махалото започва свободно да се люлее над „изследваната” храна. Ако махалото не промени посоката на люлеене, т.е. към  и от мене, значи храната се понася добре от организма. Но ако махалото постепенно промени посоката и започне да се люлее успоредно на мене, значи храната е противопоказана  и не трябва да се консумира.

Не повярвах на очите си, когато махалцето променяше посоката на люлеене над различните хранителни продукти. И което е най-учудващо, точно над храните, които лекарите и бяха забранили да консумира, махалцето се люлееше успоредно на нейното тяло! Може би ще си помислите, че тя е знаела, кои храни са забранени и съзнателно е променяла посоката на люлеене? Да, ами тогава се питам с каква цел ще го прави? За да ме заблуждава – няма никакъв смисъл да постъпва така. Тя, тъщата твърдо вярваше в тайнствената магическа сила, която променя колебанията на това просто като боб „устройство”, както и аз на инат твърдо не вярвах в разни бабини-деветини. За мен е пълна загадка как махалцето (или тялото) разпознава коя храна или лекарство са противопоказани или се понасят добре от организма. И понеже съм „неверния Тома”, реших да изпитам на себе си неговата магическа  сила по правилата на професионалното изследване. Направих 10 опита с два вида хранителни продукти – моркови и печени кафени зърна, или по 5 опита с единия и другия вид. Нарочно избрах тези продукти, тъй като съм алергичен към моркови, а кафето го пия без захар и уж не ми вреди. Освен това и двата продукта са почти  еднородни, така да се каже, т.е. не съдържат други хранителни вещества (морковите - с минимални количества захари). За да неутрализирам случайните неконтролирани колебания на тялото и ръката, помолих жена ми да ме завърже за стола (тя се е доказала като майстор по вързването) и тя го направи с преголямо удоволствие. Ръката я стегнах в шлосерско менгеме (леко, де!)  а китката на ръката я...гипсирах. При това положение на „строг научен експеримент” започнах изследването първо с морковите, като духнах леко на махалцето. От 5-те опита четири потвърдиха теорията на тъщата със статистическа вероятност 80 %. С други думи махалцето „позна”, че морковите са вредни за мен. Опитите с кафето обаче не само ме изненадаха, но и ядосаха. Три от тях показаха, че кафето ми вреди с вероятност 60%, (мамка му, сега я вързахме, проблесна в главата ми!...) В ситуация на цугцванг, в което ме постави тъщиното махало, не ми оставаше друг избор освен срамежливо да склоня глава и да призная, че науката е безсилна пред простите джаджи народни...Заради безсмисленото ми неверие в мъдростта народна и магарешкия инат, с който отричах вълшебността на махалото,  тъщата заповяда на жена ми да не ме отвързва половин час само по милост, а моята нежна половинка взе че се изкефи с още половин час. Между другото, продължавам да не вярвам в тъщиното махало. Рано сутрин не се отказвам да си сръбна горещо ароматно кафенце...в близката сладкарничка и още съм жив, тъй ами...  

 Ако някой смелчага не вярва на всичко що изрекох дотук, да опита сам. Пожелавам му късмет.   

 






Тагове:   махало,   вредни храни,


Гласувай:
10



1. yotovava - Стана ми интересно
26.10.2010 11:59
и ще го пробвам непременно.
Поздрав
Валя
цитирай
2. tomich - Пробвай го, Валя...
26.10.2010 12:29
пробвай първо на свекървата, само не я вързвай и... без гипс на китката! :)))
Усмихнат поздрав!
цитирай
3. yotovava - Абе нямам свекърва, открай време, за мое добро навярно... :)))
26.10.2010 12:52
tomich написа:
пробвай първо на свекървата, само не я вързвай и... без гипс на китката! :)))
Усмихнат поздрав!

цитирай
4. tomich - :)
26.10.2010 13:01
Е, тогава има ли кой да те вързва...))))
цитирай
5. veninski - И аз ще направя "научен" ...
27.10.2010 07:02
И аз ще направя "научен" експеримент, приятелю.
Поздрави от Родопите!
цитирай
6. compassion - Тоя метод не го знаех,
27.10.2010 13:55
но има един апарат, с който се замерва точно поносимостта към химикали (лекарства), ама не му помня засуканото име. Аз по отношение на храните следвам съветите от една дебела книга, в която се дават направо списъците на полезните и вредните храни за всеки според кръвната му група. Не вярвах на очите си, когато прочетох за мен кои са най-полезните хранителни продукти, защото се оказаха любимите ми. Значи тялото си знае по някакъв магически начин с какво да се храни и само да се лекува.
D'Adamo, "Eat Right 4 Your Type: The Blood Type Diet".
http://www.dadamo.com/
цитирай
7. tomich - Васко, на твое разположение съм...
27.10.2010 15:48
veninski написа:
И аз ще направя "научен" експеримент, приятелю.
Поздрави от Родопите!

ако имаш нужда от "методическа" помощ. Де да знам, може и географските дължина и ширина да влияят на махалото?:)
Поздрави от Витоша!
цитирай
8. tomich - Руми, става дума за уникално махало :)...
27.10.2010 16:05
compassion написа:
но има един апарат, с който се замерва точно поносимостта към химикали (лекарства), ама не му помня засуканото име. Аз по отношение на храните следвам съветите от една дебела книга, в която се дават направо списъците на полезните и вредните храни за всеки според кръвната му група. Не вярвах на очите си, когато прочетох за мен кои са най-полезните хранителни продукти, защото се оказаха любимите ми. Значи тялото си знае по някакъв магически начин с какво да се храни и само да се лекува.
D'Adamo, "Eat Right 4 Your Type: The Blood Type Diet".
http://www.dadamo.com/

А! Метода с махалото е разпространен в шопския край (брезнишко, самоковско, радомирско) и затова не си чувала за него.
Абе може да има много видове апарати, ама едва ли могат да конкурират шопската джаджа...Сещаш ли се защо? :)
Теорията на д-р D'Adamo за пробиотиците напълно я споделям и ползвам български пробиотици на база 4-ри вида лактобактерии - отлично действат! Но тя няма отношение към механизма на действие на тъщиното махало, още повече и теорията му за влиянието на кръвната група върху полезността на храните. Идеята на постинга е да се провокират мнения за тайнствения механизъм на действие. Донякъде имам обяснение, но много непълно и не съм уверен дали е правилно...Много е вероятно влиянието на тялото, но как и с какво...
Поздрави!
цитирай
9. delecidre - Радиестезия
28.10.2010 23:49
Този феномен е описан с най-голями подробности в книгата " Радиестезия за всекиго" от Инж. Бъчваров. Същият е превел и фундементалния труд на Луи Тюрен "Радиестезия".
Доколкото ми е известно има и организация на радиестезистите в България, които смайват непосветените с отличните си постижения.
цитирай
10. tomich - С взаимодействието на енергийни полета...
29.10.2010 19:02
"Този феномен е описан с най-голями подробности в книгата " Радиестезия за всекиго" от Инж. Бъчваров. Същият е превел и фундементалния труд на Луи Тюрен "Радиестезия".
Доколкото ми е известно има и организация на радиестезистите в България, които смайват непосветените с отличните си постижения."

и аз се мъчех да си обясня феномена на махалото, въпреки че радиестезията повече клони към мистиката, отколкото към естествените науки. За съжаление, енергийните полета и в частност различните радиестезични "лъчения", вибрации и т.н. не могат да обяснят по-голямата, съществената част от феномена, а именно как става "опознаването" от махалото дали храната е вредна или не. Радиестезиците дават наивни, да не кажа смешни обяснения, като например: "ако радиестезистът зададе мислено въпроса “Подходяща храна ли е за мен в момента това свинско месо?” неговото излъчване ще влезе във взаимодействие с излъчването на свинското месо. Махалото ще отговори отрицателно, ако излъчването на свинското месо не съвпада по определени показатели с излъчването на организма му." Изниква логичният въпрос значи, ако не си радиестезист, махалото е кьорфишек. Да, ама моята тъща и без да задава подобни въпроси е "познавала". Освен това махалото със сигурност не е жив човек, за да оценява различни показатели и да предизвиква нервно-мускулна реакция НА РЪКАТА, КОЯТО ДА ЗАВЪРТА(??) махалото.(значи правилно съм постъпил като съм гипсирал ръката си!)
С две думи, и радистезията не е в състояние да даде отговор на загадката с махалото според мен.


















цитирай
11. veninski - Честит празник, приятелю!
01.11.2010 07:26
Честит празник, приятелю!
цитирай
12. martito - Ха - интересно е това махалце:)) А ...
08.11.2010 13:09
Ха - интересно е това махалце:))
А това с връзването.... и награждаването с престой вързан за стол... леле, извинявам се, но не мога да не се разсмея:)))))))))))))))
цитирай
13. tomich - Приятели Венински и Мартито!
14.11.2010 20:49
Моля да ме извините - чак сега открих вашите коментари, понеже съм си заплес от рождение...Благодаря ви за тях, а ти Марти се смей без притеснение на моята детска наивност. Боже, как можах да се оставя толкова време вързан заради едно нищо и никакво тъщино махалце...
цитирай
14. kikowsky - Съгласен.
30.11.2010 08:45
Най-простото е най-ефективно. Дори и да не разбираме механизма зад него.
цитирай
15. tomich - Всичко опира да опита
30.11.2010 11:40
Бе то че простото е най-ефективно, е факт, ама не съм съгласен с връзването, макар че разбирам добре механизма му :)))
Иначе си прав!
Да ти е успешен денят!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tomich
Категория: Други
Прочетен: 731743
Постинги: 101
Коментари: 1060
Гласове: 6926
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930