Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2008 21:45 - ИЗМАМИТЕ НА ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ И ФИРМИТЕ ЗА ТОПЛИННО СЧЕТОВОДСТВО. Част ІІ
Автор: tomich Категория: Други   
Прочетен: 6110 Коментари: 9 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                3. За изравнителните сметки от ФТС и Топлофикацията.

Идва времето, когато Топлофикацията и ФТС отново ще ни полеят със студен душ. Казвам студен, защото пак ще ни шокират с т.нар. изравнителни сметки.

Ако сте абонат на Топлофикацията и плащате своите сметки за парно и топла вода по системата на „равни” 12 – месечни вноски, трябва да знаете, че брутално ви мамят и лъжат с две изравнителни сметки - едната от Топлофикацията и другата от „Техем Сървисис”. Фирмата „Техем” изготвя сметка за сумата от вашите разходи на топлинна енергия за топлата вода и отоплението в дяловото разпределение. Друг е въпросът, доколко методиката за изчисляването й е правилна. По принцип обаче разходите се изчисляват на базата на обективните данни, отчетени по измервателните уреди (общия топломер в абонатната станция, индивидуалните топлинни разпределители, водомерите за топлата вода в жилищата и общия водомер пред подгревателя в абонатната станция.

По правилата на счетоводството изравнителната сметка би трябвало да представлява разликата между сумата от 12-те „равни” месечни вноски и сумата от направените разходи. Тази разлика (салдото) ще покаже дали трябва да доплатим за направените разходи, или Топлофикацията трябва да ни връща надплатените левчета. Така би трябвало да бъде. Да, ама не, защото счетоводителите на фирмата са „забравили”, че тези абонати внасят в касите на Топлофикацията не прогнозно начислените от нея суми (ПНС), а ежемесечни равни вноски. И понеже хитро са „забравили”, салдото го получават като разлика между ПНС и направените разходи.

ПНС за разходваната топлинна енергия за отопление на имота се пресмятат с помощта на т.нар. прогнозен дял на имота. Той представлява отношение на разходваната енергия за отопление на имота към  общия разход на енергията за отопление на всички имоти в сградата за целия предшестващ отоплителен сезон. ПНС се изчислява ежемесечно, като се умножи прогнозния дял с общия разход за отопление на всички имоти за месеца.  

Къде е уловката? Преди всичко прогнозният дял се пресмята  в края на изминал отоплителен период. Следователно той е постоянна фиксирана величина и не може да се променя по никакви причини в течение на следващия отоплителен период. Да, ама не, както казва наш известен журналист. Например ФТС „Техем Сървисис” ЕООД  ми увеличи прогнозния дял с повече от 7% в течение на четири последователни месеца в настоящия отоплителен период 2007-2008 г. Досещате ли се, уважаеми читатели на блога, какъв ще бъде резултатът? В края на м. август 2008 г. Топлофикация София ще ми връчи една умопомрачителна изравнителна „справка”, както скромно нарича своята изравнителна сметка. Това е, защото ПНС за четирите месеца са се увеличили драстично, съответно ще се увеличи и разликата (салдото) между ПНС и сумата от равните вноски. Естествено, че „салдото”ще потъне като суха пара в джобовете на хора като Вальо Топлото!

Колективната далавера завършва по много пикантен начин. Топлофикацията изготвя своя „изравнителна” сметка, в която, забележете, от ПНС във фактурите изважда сумата от 12-те равни месечни вноски. Значи от нещо, което не съм платил се вади реалната сума от равните вноски. Ашколсун на тия счетоводители! Това е все едно като да извадиш от нулата някакво положително число и да получиш отрицателно. Само че Топлофикацията го приема за положително и ни го представя като задължително доплащане, Така е, защото в огромния брой случаи ПНС за едногодишен период са по-големи от сумата на равните вноски. Келепирът е ясен. Не мисля, че Топлофикацията е „забравила”, когато неин абонат плаща по системата на равните месечни вноски, прогнозно начисляваните ежемесечно суми в неговите фактури нямат абсолютно никакво значение. Тя просто е решила, че това е допълнителен източник на значителна печалба. С други думи изравнителната сметка на Топлофикацията, която получавате, уважаеми колеги абонати, е чиста измишльотина, алабалистика на нейните счетоводители.

Според мен е достатъчно да се изготвя от ФТС една изравнителна сметка в два варианта. Единият вариант трябва да е предназначен за онази част от потребителите на топлоенергия, които плащат ежемесечни „равни вноски” и другият вариант – за потребителите, които ежемесечно плащат прогнозно начислените им суми във фактурите. Между другото, тия суми не отразяват действително направените разходи на топлоенергия.

Въпреки изпратените от мен в продължение на години десетки жалби, изложения, възражения и предложения до ръководствата на Топлофикация София и фирмата Техем Сървисис, до Министерството на икономиката и енергетиката и до ДКЕВР, на нито едно от тях не съм получил технически експертни отговори. Изглежда, в тях работят само юристи.




Гласувай:
1



1. chara - Тези, които пишат отговорите на постъпили жалби
21.04.2008 18:24
във ведомствата, които изброявате, действително са юристи. Те са мноооого далече от материята, която коментирате. Не искам да ви отчайвам, но малко са хората, които са в час с това, което пишете.
Мога да ви поздравя чистосърдечно, т.к. виждам, че познавате детайлно технологията.
Промяната и преминава обаче през промяна на нормативната база, а това е сложно и дълго като процес!
цитирай
2. tomich - Не ми се ще да вярвам, chara,
22.04.2008 19:57
че съм последния мохикан, който се опитва да събуди първосигналната система на тия, дето управляват и контролират топлофикациите и фирмите за топлинно счетоводство. Надявам се да проумеят, че хилядите като мен граждани, ползващи "услугите" на топлофикационната мафия, имат своето достойнство и няма да позволят да ги лъжат безкрай! Много добре разбирам и си представям дългия трънлив път, който трябва да изминем ВСИЧКИ ние за да предизвикаме необходимите промени. Пределно ясно ми е, само с жалби и възражения срещу надписани сметки не можем да преборим мафиотизираната бюрокрация. Затова се и опитвам да разкрия и осветля същностния механизъм на надписването, за да се пресекат лъжливите и заблуждаващи обяснения и отговори на тези жалби. Убеден съм, че колкото повече подобни опити се правят и от много други като мен, колкото повече хора разберат начините за извършване на измамите, толкова по-трудно ще ни лъжат и мамят. Защото без нас никакви топлофикации и фирми не могат да съществуват!
Вярно казваш, юристите пишат отговорите. Но преди да ги напишат получават инструкции от босовете...Надявам се все пак, че сред десетките хиляди има много хора, които разбират и ще ме подкрепят.
Все отнякъде трябва да се започне, нали?
цитирай
3. chara - @tomich аз се старая да бъда обективна
23.04.2008 07:38
повтарям - старая се,
но нали разбирате, че и фирмите за топлинно счетоводство /Техем е един от счетоводителите с най-много жалби и пропуски в работата си, по мои наблюдения/ и топлофикациите работят по правила, определени в крайна сметка от държавата. Писах за тези неща в блога си на този адрес:
http://chara.blog.bg/viewpost.php?id=142125
За това продължавам да твърдя, че част от проблемите са "заложени" от нормативната база, която се прави от държавата, променя се от държавата и понякога "миксът" става невъзможен за консумация - като със сертификатите за произход на "зелена" енергия, например, като последните "драматични" промени за определяне на топлинните загуби от миналото лято и т.н.
Виждам, че сте много в "час" и може да обсъдим някои неща професионално и аргументирано. Което ме радва.
цитирай
4. tomich - chara, аз също се старая да бъда обективен
23.04.2008 19:15
и затова съм съгласен, че нормативната база поражда главните проблеми. Но мисля, че държавата е само формалния й автор. Нормативната база се разработва фактически от специалисти и експерти от първото ниво, т.е. самите топлофикационни дружества и фирми. След това се предлага на държавните институции (министерства, Народно събрание и т.н) за съгласуване, координиране и узаконяване. Така е, защото тази база се прави, за да защитава техните търговски, финансови и всякакви други интереси, но не и интересите на потребителите. Не искам да задълбавам по този въпрос, но системата на енергетиката в т.число топлофикациите и фирмите за топл.счетоводство имат много силни лобита в държавните органи, заоконодателната и съдебната власти. Евентуални промени в базата се правят от държавата само под силен натиск на общественото мнение и то след съгласуване с авторите на базата. Затова те са най-често козметични. Да сте чули някога наредба или методика да е предложена за публично обсъждане? Точно поради тази причина в тях се пишат глупости, те водят до нови промени и т.н. Всичко това се стоварва върху гърба на масовия потребител на топлинна и електроенергия.
Топлофикациите и фирмите-сателити към тях работят де факто по собствени правила, одобрени от държавата
цитирай
5. chara - @ tomich аз гледам енергетиката отвътре
24.04.2008 07:46
и знам някои неща
за това ви писах че можем да обсъждаме професионално проблеми, които аз познавам, а виждам че и вие имате мнение
аз ги знам от "кухнята", но в същото време съм и потребител на услуги на дружества от енергетиката, все пак!
има неща, които на този етап са непреодолими!
цитирай
6. cecobob - и аз съм с вас.
29.04.2008 17:46
мога да съм полезен. Имам и хъс и нерви и опит. От 2003 година водя неравна битка с тия изедници. Прегледайте "Как ни лъжат" в моя блог. Чакам включване.
цитирай
7. анонимен - toplogyzacia
29.08.2008 12:23
Аз пък не плащам и няма да палтя - нищо не могат да ми направят ,защото са длъжни като видят че трупам дългове да ми изгасат парното по закон!!!Е защо не ми го изгасиха???Ама в нас няма да влязат да го изгасът от вънка :))))))))))))))))).Могат да спрат на целия вход - да ама не саседката си плаща и нямат право да и го спрат.Та докато не намерят на4ин да ми спрат парното от вънка без да влизат в нас и без да спират на другите дето плащат (нямат право) няма да си платя.Пак и после няма да си платя ,защото са били длъжни да ми го спрат като съм запо4нал да трупам –!–
цитирай
8. tomich - Re: анонимен
29.08.2008 15:42
Абе по принцип си прав за това че не плащаш, щото сметките Топлофикацията са неверни. Лошото е, че ако всички почнем като теб да трупаме дългове, един ден ще се окажем всички без парно и топла вода. Трябва да измислим други начини.
цитирай
9. анонимен - Здравейте! Имам следния проб...
09.06.2010 20:57
Здравейте!
Имам следния проблем, който бих искала да споделя с вас, пък дано ми помогнете със съвети какво да правя. Получих месечни сметки за отопление от "Топлофикация София" за апартамент, в който все още не живея, тък като в него все още текат ремонтни работи. Сумата, която към момента дължа не е много голяма - 324 лв., но все пак ме подразниха прогнозните сметки и нарастващите към сумите лихви, които аз трябва да платя предварително. Видно от Докумет за главен отчет, изготвен от "Техем Сървисис" ЕООД, обхващащ периода 01.09.2009 - 30.04.2010 г. показателите са 0, т.е. не е имало потребление за посочения период.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tomich
Категория: Други
Прочетен: 730626
Постинги: 101
Коментари: 1060
Гласове: 6926
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031